سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو در سایت

بدون شک، هم نام Sonic را شنیده اید و هم بازی آن را تجربه کرده اید. یکی از بازی هایی که محبوب ترین عنوان کنسول های Sega در سال هایی نه چندان دور بود. جوجه تیغی آبی رنگی که با آمدنش به دنیای بازی های کامپیوتری برای خودش طرفداران زیادی بدست آورد. در سال هایی که به دوران طلایی دوران کلاسیک معروف است، Sonic برای خودش برو و بیایی داشت و خیلی ها نسخه های مختلف آن را تجربه کردند. اما زمانی که بازی های کامپیوتری به سمت 3D شدن رفتند، این سری دیگر نتوانستند به موفقیت های گذشته دست پیدا کنند و در این نسل نیز بازی های عرضه شده بر اساس این شخصیت، اصلاً مورد توجه قرار نگرفتند، اما Sega امسال سورپرایز ویژه ای برای طرفداران این سری از بازی ها دارد. در سال 2011 سری بازی های Sonic بیست ساله شده اند و Sega نیز به همین مناسبت عنوانی به نام Sonic Generations را راهی بازار کرد تا تجدید خاطره ای برای طرفداران Sonic در سال 2011 باشد.

داستان

داستان بازی از این قرار است که دوستان Sonic برای او تولد گرفته اند و قصد سورپرایز کردن او را دارند، اما در زمانی که همه سرگرم مهمانی هستند، موجودی اسرار آمیز به نام Time Eater در آسمان ظاهر می شود و هر کدام از دوستان Sonic را به زمان ها و مکان های مختلفی می برد که Sonic در سال های مختلف سری به آنجا زده و ما هم در نسخه های مختلف این سری از بازی ها آن ها را مشاهده کرده ایم. Sonic بعد از این اتفاق خودش را در بعدی از زمان که White Space نامیده می شود، می یابد که تمام قسمت های آن بی رنگ و بی جان هستند. او در این قسمت ها به دنبال دوستانش می گردد و حتی خودش را با چهره جوان تر هم در این زمان می بیند. حال این دو Sonic می کوشند که زمان را به حالت اول برگردانند و دوستانشان را نجات دهند. داستان به همین سادگی است. نکته خاصی در آن وجود ندارد و با پیشرفت در بازی نیز با قسمت های مختلفی مواجه می شوید که در هر کدام از آن ها باید یکی از دوستانتان را پیدا کنید.

گرافیک

یک گرافیک فانتزی بسیار زیبا که با رنگ بندی های متنوعی همراه است، چیزی است که در این عنوان آن را مشاهده می کنید. در Sonic Generations با مراحل مختلفی مواجه می شوید که قبلاً در بازی های مختلف این شخصیت محبوب دیده شده بودند، اما در این نسخه آن را به صورت 3D درآورده اند و بسیار زیباتر به نظر می رسند. مرحله اول بازی همان مرحله خاطره انگیز Green Hill Zone است که در سال 1991 در اولین نسخه این سری از بازی ها دیده شده بود. همان حال و هوای دوست داشتنی را در این مراحل شاهد هستید که دارای رنگ بندی بهتر و فضای سه بعدی هستند.

SG یک بازسازی بسیار خوب از نظر گرافیکی بوده و سازندگان همچنان با حفظ فضای فانتزی آن نمایی تازه از این بازی دوست داشتنی را به نمایش درآورده اند. در کنار مراحل 2D-3D، مراحل کاملاً 3D هم در بازی وجود دارند که آن ها نیز به زیبایی طراحی شده اند و فضای جالبی را خلق کرده اند. طراحی شخصیت های بازی نیز در نوع خودشان بسیار خوب هستند و انتظارات را برآورده کرده است. در کل، با نمایش بسیار ضعیفی که نسخه های اخیر این سری از بازی ها داشته اند، از SG انتظار چندانی در بخش گرافیک نمی رفت، اما Sega با یک بازسازی خوب، نمایشی قابل قبول از Sonic را پیش روی بازیکنان قرار داده است.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی یکی از خاطره انگیز ترین قسمت های بازی است. موسیقی ابتدای بازی همان موسیقی آشنای سری بازی های Sonic است که شاید خیلی از شما با آن خاطره داشته باشید. موسیقی کار شده در مراحل مختلف، همان قطعات دوست داشتنی ای هستند که توسط آقای ماساتو ناکامورا (Masato Nakamura) ساخته شده بودند و در طول انجام نسخه های قدیمی آن ها را شنیده اید، اما تفاوت آن ها در این است که دوباره سازی شده اند و با کیفیت  بهتری در بازی شنیده می شوند. نکته جالب اینجاست که نسخه ای جدید با Remix تازه ای از این موسیقی ها نیز در بازی شنیده می شود که در مراحل 3D بازی قرار گرفته اند. بازسازی مجدد این موسیقی ها توسط جون سنو (Jun Senoue)  صورت گرفته و کار ساخت موسیقی های جدید و کارگردانی صدا را هم در این بازی انجام داده است. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که خود او نیز آهنگسازی قسمت های مختلفی از این سری از بازی ها را انجام داده است.

گیم پلی

سرعت و هیجان، دو المان اصلی سری بازی های Sonic به حساب می آیند که در این نسخه نیز این دو مورد به خوبی روایت شده اند. بازی به شکل دیوانه واری می تواند سریع پیش برود و اگر بتوانید Sonic را در این لحظه ها به خوبی کنترل کنید، قطعاً هیجان بی نظیری را تجربه خواهید کرد. همان طور که گفته شد، مراحل بازی ترکیبی از مراحلی هستند که در نسخه های قبلی این سری از بازی ها آن ها مشاهده کرده اید. به طور مثال می توان به مرحله Green Hill Zone از بازی Sonic the Hedgehog، مرحله Chemical Plant از بازی Sonic the Hedgehog 2، مرحله Sky Sanctuary از بازی Sonic 3 & Knuckles، مرحله Speed Highway از بازی Sonic Adventure، مرحله Rooftop Run از بازی Sonic Unleashed، مرحله Planet Wisp از بازی Sonic Colors و... اشاره کرد. با توجه به شکل و شمایل این مراحل نیز کنترل یکی از دو Sonic بازی را بدست می گیرید.

به طور مثال از Sonic جوان و کلاسیک فقط در مراحل 2D-3D بازی استفاده می شود و Sonic مدرن را فقط می توان در مراحل 3D بازی کنترل کرد. نحوه بازی در قسمت های 2D-3D به همان صورت نسخه های کلاسیک است و انجام مراحل 3D بازی شباهت زیادی به نسخه Sonic Unleashed دارد. گیم پلی بازی بسیار روان و جذاب است و برای انجام آن به مشکلی برنمی خورید. علاوه بر انجام مراحل مختلف در قسمت White Space نیز با چالش های مختلفی مواجه می شوید که با انجام دادن آن ها امتیازهای مختلفی دریافت می کنید. همچنین Boss Fightهای مختلفی نیز در بازی طراحی شده که انجام دادن آن ها بسیار لذت بخش است. کلاً گیم پلی بازی ساعت های سرگرم کننده ای را برای شما فراهم می کند و از این رو می توانید نهایت لذت را از این بازی ببرید.

نتیجه گیری

بازی Sonic Generations بیشتر به درد نسلی از بازیکنان دنیای بازی های کامپیوتری می خورد که کودکی و نوجوانی شان را با نسخه های مختلف Sonic سپری کرده اند و این بازی یک حس نوستالژی خاص را به این گروه از بازیکنان منتقل خواهد کرد، اما من این بازی را به همه بازیکنان پیشنهاد می کنم، چرا که شما را به دنیای یکی از محبوب ترین شخصیت های بازی های کامپیوتری می برد.

منبع : پردیس گیم


کلام بزرگان : اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]