سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو در سایت

قای هیرویوکی کوبایاشی (Hiroyuki Kobayashi) تهیه کننده بازی Dragon"s Dogma می گوید که یکی از نکات جالب ساخت یک فانتزی این است که شما مجبور نیستید چیزی را توضیح دهید. به لطف گسترش زبان فانتزی در دنیا، همه می دانند که یک جادوگر ردا می پوشد و چه سحرهایی بلد است یا مثلاً اژدها در چشم همه موجودی بزرگ است که از دهان خود آتش بیرون می دهد. این یک موضوع خیلی خوب برای بازی های RPG است و کوبایاشی می گوید: "وقتی چنین طرح هایی را همه در سراسر دنیا می شناسند، وارد این فانتزی ها شدن، خیلی راحت است." او این حرف را در مورد دنیای بزرگ و باز Dragon"s Dogma می زند که خیلی شبیه به تخیلات توکین (Tolkien) است.

Dragon"s Dogma در عین حال سعی می کند که مضامین تازه ای هم به بازی خود ببخشد. قابلیت Customize کردن جالبی به نام Pawn در بازی وجود دارد. با این قابلیت می توانید 3 شخصیتی که در طول بازی دنبال شما هستند را ارتقاء دهید و یا سمتی برای آن ها در نظر بگیرید. همانطور که شخصیت خود را می سازید، می توانید آن ها را هم شخصیت پردازی کنید. انواع و اقسام موها را انتخاب کنید، صورت آن ها را طراحی کنید و خالکوبی به آن ها اضافه کنید و رنگ پوستشان را مشخص کنید. حتی می توانید کلاس آن ها را هم مشخص کنید و شخصیت آن ها را هم خودتان بسازید و ساخت شخصیت ها می تواند در مبارزات و صحبت کردن ها تأثیرگذار باشد.

دو شخصیت دیگر را می توانید از بازی دوست خودتان دانلود کنید! می توانید با وصل شدن به بخش آنلاین به آن ها بگویید که به گروه شما ملحق شوند و با هم بازی را پیش ببرید. شما می توانید هر شخصی را در کره زمین به بازی کردن و همکاری دعوت کنید و یک تیم خوب تشکیل دهید. این موضوع خیلی نکته جالبی در زمینه بخش آنلاین بازی است، پس حواستان به انتخاب درست ظاهر شخصیتتان باشد. این شخصیت ها بیش از اینکه فقط جنبه آنلاین بازی را نگه دارند، تأثیر زیادی هم روی داستان دارند.

کوبایاشی می گوید که Pawnها انسان واقعی نیستند، ولی همانند آن ها رفتار می کنند. آن ها وقتی از فرمان شما اطاعت می کنند که آن فرمان منطقی باشد. شما می توانید گذشته این Pawnها را هم طراحی کنید. مثلاً شخصیتی بسازید که در دهکده زندگی می کرده و روزی یک اژدها به آنجا حمله می کند و قلب تمام مردم را می خورد و قهرمان ما با یک جادو خاص زنده می ماند. در طول بازی، شخصیت شما قلب ندارد و زخمی که بر اثر حمله اژدها به شهر برداشته را روی دستش دارد. در نمایشی که Capcom به مطبوعات نشان داده، ما با یک بازی Action-RPG روبرو هستیم.

شخصیت اول، تیرکمان های جادویی دارد که خیلی سریع به دشمن شلیک می کند و یکی از هم تیمی های او از نژاد Warrior است و دو هم تیمی دیگر هم جادوگر و تیرانداز هستند. جادوگر می تواند سلامتی هم تیمی های خود را افزایش دهد و کارهای جالبی با استفاده از جادو انجام بدهد. Pawnها در حین مبارزه زیاد صحبت می کنند و به شما می گویند که چه کاری می خواهند انجام دهد. مثلاً یکی از آن ها می گوید: "من از این هیولا بالا می روم و از بالا به او حمله می کنم."  در این حین، شما می توانید به آن ها فرمان حمله یا عقب نشینی بدهید.

این کار توسط D-Pad کنترلر انجام می شود. حتی اگر هم تیمی هایتان زخمی شوند و روی زمین بیفتند، شما می توانید آن ها را نجات دهید. از نمایش های ارائه شده، متوجه می شویم که محیط بازی خیلی بزرگ است و گزینه Fast Travel هم همانند Fallout 3 در بازی وجود دارد. مکان های زیادی برای گشتن و کشف کردن در بازی وجود دارند و چشم انداز بازی زیبا کار شده است. Dragon"s Dogma بازی زیبایی به نظر می رسد که قابلیت ساخت شخصیت از نکات جالب آن است و بخش آنلاین بازی هم می تواند یک تجربه جالب برای شما و دوستانتان باشد.

منبع : پردیس گیم


کلام بزرگان : نابخردی و غفلت در دل دانشمند نیست . [امام علی علیه السلام]