سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو در سایت

تا کنون بازی های زیادی از روی کتاب های ارباب حلقه ها ساخته شده اند، اما بجز آن نسخه هایی که از روی فیلم ساخته شدند و چند نسخه استراژیک که راهی بازار شدند، عنوان خوب دیگری از سری ارباب حلقه ها عرضه نشد. بعد از نمایش ضعیف بازی The Lord of the Rings: Conquest حق امتیاز ساخت بازی از روی کتاب ها و فیلم های ارباب حلقه ها به کمپانی Warner واگذار شد و این کمپانی با همکاری استودیوی بازیسازی Snowblind Studios نسخه ای جدید از این سری بازی ها را راهی بازار کرد که در فضایی جدید و محیط های تازه رخ می دهد.

داستان

War in the North داستان کاملاً جدیدی را دنبال می کند. همان طور که می دانید، داستان اصلی پیرامون یاران حلقه و ماجراهایی است که آن ها برای نابودی حلقه قدرت پشت سر می گذارند، اما در این نسخه دیگر خبری از آراگورن (Aragorn)، فرودو (Frodo) و یا گندالف (Gandalf) نیست. ماجراهای این نسخه در کنار داستان اصلی رخ می دهند و شما را در نقش 3 جنگجو به نام های ارادان (Eradan)، فارین (Farin) و آندریل (Andriel) قرار می دهد که توسط آراگورن مأموریت پیدا می کنند تا فعالیت های گروهی از یاران سائورون (Sauron) را زیر نظر داشته باشند و یکی از یاران اصلی او را از بین ببرند.

آن ها سفر طولانی ای را آغاز می کنند و به سرزمین هایی می روند که هرگز در بازی های قبلی و حتی فیلم هم آن ها را ندیده اید. با پیشروی در بازی، یاران حلقه نیز پیشرفت می کنند و اتفاقاتی که برای آن ها رخ می دهند، در روند بازی تأثیر می گذارد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که داستان بازی اصلاً جالب نیست و جذابیت خاصی ندارد. بسیاری از اتفاقاتی که در بازی دیده می شوند، کلیشه ای هستند و نکته تازه ای در آن ها نیست.

گرافیک

بازی به وسیله موتور اختصاصی استودیوی Snowblind ساخته شده که Dark Alliance  نام دارد. بازی از گرافیک متوسط رو به ضعیفی بهره می برد. کیفیت بافت های بازی در سطح نه چندان خوبی قرار دارد و همین موضوع باعث شده که محیط بسیار ساده و کم جزئیات به نظر برسد. از طرف دیگر، Draw to Distanceهای بازی بسیار بد طراحی شده اند و دلیل آن هم استفاده از تصاویری فوق العاده بی کیفیت و طراحی مراحل بسیار کوچک در بازی است. طراحی دشمنان و شخصیت های بازی نیز چنگی به دل نمی زند.

نورپردازی بازی چندان خوب نیست. سایه ها با مشکلات زیادی روبرو هستند و از کیفیت لازم برخوردار نیستند. انیمیشن های طراحی شده برای شخصیت های بازی اصلاً خوب از کار درنیامده و آن ها بسیار بد حرکت می کنند. طراحی هنری بازی نیز اصلاً جالب توجه نیست. در حالیکه دنیای فانتزی ارباب حلقه ها دست تمام هنرمندان را برای خلق محیط هایی بسیار زیبا و شگفت انگیز باز گذاشته، در این بازی شاهد هیچ زیبایی خاصی نخواهید بود. جلوه های ویژه مانند انفجارها خیلی بد طراحی شده اند و سایر افکت ها مانند باران نیز روی شخصیت های بازی تأثیرگذار نیست.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های خوبی برای این بازی ساخته نشده، چون نمی توانند حس هیجان را به بازی منتقل کنند. از طرف دیگر، در زمان مبارزه ها نیز هیچگونه موسیقی حماسی ای به گوش نمی رسد. سازندگان بازی سعی داشته اند که موسیقی های بازی از موسیقی های معروفی که در فیلم و بازی های ارباب حلقه ها به گوش می رسد، فاصله بگیرد، اما نتوانسته اند موسیقی هایی بسازند که بتواند به همان اندازه زیبا و حماسی باشند. موسیقی ها بسیار معمولی هستند و در برخی قسمت ها اصلاً مورد توجه قرار نمی گیرند. صداگذاری روی شخصیت های بازی خوب نیست. حرکت لب های شخصیت های بازی با بیان دیالوگ ها هماهنگی ندارد و بسیار بی روح و بی هیجان بیان می شوند.

گیم پلی

گیم پلی از جمله قسمت هایی است که بسیار خسته کننده و تکراری می شود. بازی نوآوری ای در این قسمت نداشته، بجز اینکه شخصیت های جدیدی را پیش روی شما گذاشته است. المان های نقش آفرینی در این بازی بسیار بیشتر شده اند و بازیکنان با XPهایی که بدست می آورند، می توانند قدرت هایشان را ارتقاء دهند و فنون جدید و قدرت های جادویی جدیدی بدست بیاورند. همچنین امکان خرید و فروش آیتم های مختلف نیز در بازی وجود دارد که با کمک این بخش می توانید داروی سلامتی، سلاح ها و آیتم های دیگر که در طول بازی به آن ها نیاز پیدا می کنید را خریداری کنید. 3 شخصیت قابل بازی در این عنوان قرار دارند که بازیکنان می توانند در هر قسمت از بازی که خواستند، کنترل یکی از آن ها را بدست بگیرند. کنترل هر شخصیت با توجه به قدرت هایی که دارد، متفاوت است. به طور مثال آندریل یک جادوگر است و در نبردهای دور بسیار موفق است و در مبارزه های نزدیک بسیار ضعیف عمل می کند.

در کنار این موضوع در طول بازی دوستان مختلفی پیدا می کنید که در روند بازی به شما کمک می کنند. یکی از دوستانی که در بازی پیدا می کنید، شاهین بزرگی است که بلرام (Beleram) نام دارد و در قسمت های مختلف کمک زیادی به شما خواهد کرد. از بین بردن دشمنان و یا خراب کردن برج های دیدبانی آن ها یکی از وظایف بلرام است. تنها قسمت جالب توجهی که در این بازی با آن مواجه می شوید، حالت Co-op است. در این بازی می توانید به خوبی به صورت چندنفره بازی کنید و ماجراهای بازی را پشت سر بگذارید. روند بازی بسیار خطی است و پس از مدتی کاملاً مشخص می شود که در طول بازی با چه چیزهایی مواجه خواهید شد. صحنه پردازی های بازی اصلاً خوب کار نشده اند و بسیار ساده و کلیشه ای هستند. متأسفانه هیجانی که در یک بازی ارباب حلقه ها باید شاهد آن باشیم، در این بازی دیده نمی شود. البته حالت نقش آفرینی، تنوع شخصیت های قابل بازی و محیط های جدید باعث شده که بخش گیم پلی بهتر از سایر قسمت های بازی به نظر برسد.

نتیجه گیری

نسخه جدید سری بازی های The Lord of The Rings یک بازی کاملاً معمولی رو به ضعیف است. عدم وجود صحنه های سینمایی و جذاب باعث شده که این بازی روندی بسیار تکراری به خود بگیرد. این بازی اصلاً چیزی نیست که طرفداران ارباب حلقه ها از آن راضی باشند.


منبع : پردیس گیم


کلام بزرگان : خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]