سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو در سایت

بازار تلفن همراه، دنیایی عجیب و پیچیده است که در یک سوی آن دعوا بر سر بالاترین مشخصات فنی و بزرگترین صفحات نمایش است که محصولاتی چندصد دلاری را رقم می زند. و در سوی دیگر هم شرکت ها سعی دارند با ارزان ترین موبایل های ممکن بخشی از مشتریان را راضی نگه دارند و با کمترین قیمت، حداقل نیازهای آنها را تامین کنند.

اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر از تلفن همراه 20 دلاری نوکیا 105 گفتیم و به کالبد شکافی موبایل چینی 12 دلاری پرداختیم. ولی حالا یک شرکت چینی باز هم قیمت را پایین آورده و تلفن همراهی با قیمت 6 دلار (39 یوان) روانه بازار این کشور کرده است.
از امکانات این موبایل می توان به نمایشگر LCD با کیفیت 128 در 160 پیکسل، باتری قابل شارژ لیتیوم-یون، پخش کننده mp3، اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و رادیو اف ام  اشاره کرد. جالب اینجا است که سایت فروشنده این موبایل آن را با پست رایگان در سراسر چین ارسال می کند و با این حساب، تقریبا 5 دلار از فروش هر دستگاه عایدش خواهد شد.
شرکت سازنده این تلفن همراه (Daxian) آن را برای افراد مسن تولید کرده و برای همین امکاناتی چون کلیدهای درشت و مجزا، اعداد درشت نمایشگر، تعریف 9 شماره روی کلیدها برای شماره گیری سریع، اعلام صوتی شماره تماس گیرنده و منوهای دستگاه، و همچنین تماس اضطراری را در آن تعبیه نموده است.
فکر می کنید ارزان تر از این هم امکان دارد، یا این آخر خط است؟
گالری تصاویر Daxian JL123 در ادامه مطلب.


کلام بزرگان : دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . .در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]