سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو در سایت

در سال جاری? اولین بار این اچ تی سی بود که با دوربین اولتراپیکسل گامی متفاوت در عرصه دوربین تلفن های هوشمند برداشت. حالا به نظر می رسد موتورولا هم می خواهد خودش را متمایز کند.

می پرسید دوربین کلیر پیکسل چیست؟ هیچ اطلاع دقیقی از آن نداریم? همه چیز حدس و گمان است. چند وقت پیش ویک گندوترا از گوگل? گفت که دوربینی فوق العاده با برند نیکن برای سری نکسوس -قاعدتا نکسوس 5- در راه است? ولی بعد از آن دیگر خبر خاصی نشد تا الآن.

با توجه به اینکه گفته می شود دوربین کلیر پیکسل "عکس های تیره و بی کیفیت با جزئیات ناقص را به خاطره تبدیل می کند" یکی از حدس هایی که می شود زد برخورداری آن از یکی از تکنولوژی ها کداک است که در آن از پیکسل های حساس نسبت به همه رنگ ها (panchromatic) یا به عبارت دیگر پیکسل های شفاف (clear pixels) استفاده شده.

پیکسل های شفاف مثل آنچه در تصویر بالا می بینید? آرایشی دارند که حساسیت نوری 2 تا 4 برابر بهتر از پیکسل های عادی را فراهم می کند. اما همان طور که اشاره شد? هنوز مطمئن نیستیم که دوربین Clear Pixel موتو ایکس نیز از همین آرایش استفاده کند.


کلام بزرگان : [ و آنگاه که از خبّاب یاد کرد فرمود : ] خدا بیامرزاد خبّاب پسر أرتّ را . به رغبت اسلام آورد و از روى فرمانبردارى هجرت کرد و به گذران روز قناعت ، و از خدا راضى بود و مجاهد زندگى نمود . [نهج البلاغه]