سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جستجو در سایت

 

بسکتبال از آن بازی های ورزشی است که اگر جذب آن شوید، مانند فوتبال می توانید هیجان فوق العاده ای را در آن ببینید و از این نظر یکی از ورزش های با توپ بسیار عالی به حساب می آید. این ورزش در دنیای بازی های کامپیوتری هم علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده و سالانه نسخه های مختلفی از این سری از بازی ها راهی بازار می شوند. در این سال های اخیر که خبری از EA و بازی NBA Live نیست، 2K با عنوان NBA 2K طوفانی در این سبک به پا کرده که حتی بازیکنان معمولی هم با دیدن این عنوان انگشت به دهان می مانند.

گرافیک

NBA 2K12 از نظر گرافیک پیشرفت خوبی داشته، اما همانند سایر بازی های ورزشی، این تغییرات شگفت انگیز نیستند. البته باز هم با دیدن بازی لذت فراوانی خواهید برد. طراحی بسکتبالیست ها به دلیل اینکه دوربین در زاویه ای نزدیک تر به بازیکنان قرار دارد، نسبت به سایر بازی های وزشی بسیار فوق العاده است. صورت ها و طراحی اندام عضلانی و بدن های به شدت ورزشکارگونه از نقات قوت این عنوان به حساب می آیند. از طرف دیگر، تنوع بازیکنان و طراحی خوب آن ها باعث شده که این موضوع بیش از پیش جالب توجه باشد. در کنار بازیکنان، طراحی تماشاگران، مربیان و استادیوم ها و سایر موارد نیز در سطح کیفی خوبی قرار دارند.

نورپردازی، در درخشندگی کف پوش استادیوم ها، سایه بازیکنان و بازتاب تصویر آن ها روی زمین های استادیوم، بازی را بسیار زیبا کرده است. یکی از نقاط قوت بازی، طراحی لباس بازیکنان است. فیزیک پارچه و حرکت آن فوق العاده است و با شبیه سازی بسیار خوبی که برای آن ها صورت گرفته، شما را شگفت زده می کند. از نکات جالب توجهی که در این عنوان می توانید مشاهده کنید، تغییر کیفیت تصویر بازی از حالت امروزی به 20 یا 30 سال پیش است. زمانی که کیفیت دوربین ها پایین تر از زمان حال بوده و مردم بازی ها را به گونه ای دیگر در تلویزیون مشاهده می کردند. در این حالت، طراحی لباس ها، استادیوم ها، کیفیت تصویر و... نیز متفاوت می شود. این قسمت یکی از جالب ترین نکات بازی است.

موسیقی/صداگذاری

صداگذاری این عنوان همانند سایر بازی های ورزشی بسیار عالی از کار درآمده است. سازندگان با صدابرداری زنده ای که از مسابقات بسکتبال مختلف انجام داده اند، هیجان بسیار خوبی به این عنوان بخشیده اند. این موضوع باعث شده تا در بازی شاهد عکس العمل های هیجان انگیز و جالبی از سوی تماشاگران باشید. گزارشگری بازی نیز در سطح خوبی قرار دارد و گزارشگران به شکلی بسیار خوب بازی را گزارش می کنند و به آن هیجان می بخشند. حتی اطلاعاتی که آن ها در طول بازی بیان می کنند نیز بسیار قابل توجه است. در کنار این موضوع، موسیقی های لایسنس شده برای این عنوان نیز بسیار عالی هستند و بازیکنان زمانی که در منوها و قسمت های خارج از مسابقه قرار دارند، موسیقی های جوگیر کننده جالبی را می شنوند.

گیم پلی

گیم پلی سرعتی و بسیار هیجان انگیز، مخصوص بازی های بسکتبال است که در NBA 2K12 نیز شاهد این موضوع هستیم. همه چیز بسیار عالی پیش می رود و حتی اگر برای اولین بار باشد که این عنوان را تجربه می کنید، می توانید سریع بازی را یاد بگیرید و خود را در روند آن احساس کنید. حرکات بازیکنان بسیار نرم، سریع و متنوع است و از این نظر، بازیکنان با گیم پلی بسیار لذت بخشی مواجه خواهند شد. در این نسخه می توانید با ستارگان مطرح دنیای بسکتبال مانند مایکل جردن (Michael Jordan) بازی کنید.

15 ورزشکار اسطوره ای دنیای بسکتبال در این بازی حضور دارند که می توانید با آن ها زمانیکه در اوج بودند، بازی کنید. به همین دلیل شاید به زمان های نه چندان دور هم بروید! قسمت طراحی بازیکنان هم بسیار بهتر از نسخه قبل شده و بازیکنان با امکانات و حالت های بیشتری در طراحی بازیکن مورد نظر خود مواجه خواهند شد. از طرف دیگر، همچنان می توانید بازیکن ساخته خود را به یک ستاره بسکتبال تبدیل کنید که البته این موضوع کار چندان آسانی نیست و باید تمرینات و مسابقات مختلفی را با شخصیت خود پشت سر بگذارید.

نتیجه گیری

NBA 2K12 یک بازی خوب و قابل قبول برای طرفداران بسکتبال است و هیجان بسیار خوبی به همراه دارد، اما میزان تغییرات در این نسخه در مقایسه با عنوان سال گذشته، چندان زیاد نیست. این بازی دقیقاً همان موفقیت های سال گذشته را تکرار کرده و از این نظر نکته منفی ای ندارد، اما برای یک نسخه جدید و یک سال جدید، تغییرات آن خیلی کم است و نیاز به وجود قسمت های جدید در بازی احساس می شود.

 

منبع


کلام بزرگان : هر که به آنچه می داند عمل کند، خداوند دانش آنچه را نمی داند به او ارزانی می دارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]